zaterdag 11 juli 2015

2e hands 2e kans (2). De IJhallen


 De vlooienmarkt van Nederland. Voor mij een waar koopjes walhalla. 2 enorme hallen op de NDSM werf die een weekend per maand worden omgetoverd tot een waar snuffelparadijs. 750 kramen waar jan en alleman (ja dus ook jij) zijn spullen kan verkopen.  Ik heb er echt al zoveel fantastische koopjes gescoord. Met name kleding (voor zowel dochterlief als mijzelf waaronder de allerfijnst zittende positiebroek voor 3 euro!! Hallo 3 euro!) en speelgoed. Maar er is nog veel meer te vinden, dvd’s, boeken, cd’s, huiswaar, verzamelobjecten. Echt je kan het zo gek niet bedenken of het is te koop bij de IJhallen. Voor mij echt een uitje :). De prijzen zijn echt superlaag, de meeste mensen willen gewoon graag van hun “zooi” af. Ik weet uit ervaring (want ooit ook met een kraam gestaan) dat je echt geen zin hebt om al die spullen mee terug te nemen, je bent blij als het weg is. En dat loont echt de moeite!


 
 Als je vroeg gaat heb je de meeste keus maar ook als je wat later komt kan je, je lol op. Voordeel van later gaan is dat de prijzen nog verder zakken. 

Snuffel lekker rond en neem echt de tijd bij de kraampjes, je weet maar nooit wat voor schatten je misschien vindt. Handig om mee te nemen is zo'n boodschappenwagentje (bij ons standaard vol mee terug). Er hangt een relaxed en uniek sfeertje (dat sfeertje ben ik op andere rommelmarkten nog niet tegen gekomen) en trekt echt een berg aan bezoekers uit zowel binnen als buitenland. De ideale plek om van je oude spullen af te komen en een beetje extra vakantiegeld mee te nemen of juist om je vakantiegeld uit te geven en je zomergarderobe bij elkaar te shoppen.


Tip: Er zijn diverse eetkraampjes (patat, broodjes & poffertjes). Werkt uiteraard prima maar als je iets gezonders wil eten zou ik zelf wat meenemen. TIjdens de warmere maanden kan je heerlijk in het zonnetje buiten eten (geen sjieke tafeltjes maar gewoon ergens een plekje op straat vinden).



 Waar: NDSM werf Amsterdam.
Entree: €4.50
Kramen zijn te huur: €30 of €35.
Parkeren: €1.30 per uur (helaas niet meer gratis)
OV: met de trein en daarna met het pondje




Voor meer info: http://ijhallen.nl




Tref ik jou ook volgend weekend?

Suzan









Geen opmerkingen:

Een reactie posten