donderdag 31 maart 2016

Minimaliseren in maart; The last Chapter?

En hier zijn we dan. De laatste dag van maart. De bingo kaart is vol. Mijn kasten zijn leger en mijn hoofd heeft meer ruimte.

Ik ben aan de slag gegaan door te voelen en te ervaren. Wat geeft dit specifieke item mij? Word ik er blij van? Kan ik er wat mee? Ga ik dit binnen nu en 6 maanden gebruiken? En daarna ging ik aan de slag zoals hieronder. Ja word ik er blij van gebruik ik het etc. dan blijft het. Heb ik het niet nodig, gebruik ik het niet of word ik er niet blij van dan kan het weg. Bijvoorbeeld naar vriendinnen of op marktplaats. Heeft het geen waarde meer dan kan het naar de tweedehands winkel of in de kledingbak bij de supermarkt. Is het kapot? Gooi het dan gelijk weg. Het is heel verleidelijk om te denken o maar dat ene stukje is nog wel bruikbaar voor dat ene klusprojectje (wat al een half jaar in de schuur niet af staat te zijn...) niet doen! Weg ermee, en dat klusprojectje wat niet af komt ook ;).



Wat is er weg?
Met name mijn kledingkast (en die van manlief), de badkamer, een stukje van de keuken, mijn mailbox, apps op mijn telefoon, foto's en nog een hele berg oncategoriseerbare (ja dat is een woord, en als het dat niet is dan maken we er een van!) spullen. De komende tijd zullen we wat grotere projecten aanpakken zoals de schuur en de zolder.

Wat heeft deze maand mij opgeleverd?
Ik merk dat het steeds makkelijker word om dingen op hun "eigen" plek terug te leggen en "rommel" weg te doen. Ik gooi dagelijks dingen weg en elk ding dat weg gaat geeft me eigenlijk wel een prettig gevoel. De stapels boeken, mijn ongeorganiseerde kast, de la in de badkamer vol potjes en prutjes. Wat een heerlijk gevoel al dat overzicht.
Ik ben er nog lang niet, ik denk dat ik over een paar maanden weer een bingo ga doen (of eigenlijk ik weet wel zeker dat ik weer een bingo ga doen!). Maar stapje bij beetje word het hier opgeruimder.
Dus is dit the last chapter? Ik denk het niet. Ik denk dat we het komende jaar voor een heleboel spullen een betere bestemming zullen vinden.

Suzan



Geen opmerkingen:

Een reactie posten