donderdag 30 juni 2016

Minimaliseren in Juni

Minimaliseren ging ook in mei gewoon door, maar daar ik het merendeel van die maand op vakantie was geen apart hoofdstuk daarover, gewoon een extra lange juni editie :).

Wat me afgelopen maand op is gevallen is dat je verschillende soorten minimalisme hebt. Zo zijn er mensen die 10 spijkerbroeken minimaal vinden (dan heb ik het alleen nog maar over de spijkerbroeken...). En er zijn mensen die hebben gewoon 2 broeken. Eentje aan en eentje in de was/schoon in de kast. Ik ben geen van beide, ik zit er een beetje tussen in zullen we maar zeggen. Ik houd van keuze, maar wel overzichtelijke keuze. Dus doe mij een donkere en een lichte spijkerbroek, een zwarte, bruine en kaki en ik kom een heel eind.
Daarnaast word ik ook gewoon blij van mooie dingen, van mijn blond servies wat ik eigenlijk niet nodig heb maar wel o zo leuk vind. Wat er met de nieuwe mindset wel voor zorgt dat ik de borden/kopjes/bakjes die ik niet meer zo leuk vind (en al tijden niet meer gebruik) een nieuw huisje of een enkele reis kliko geef.

Verder heb ik afgelopen maand:
- Mijn keukenkastjes uitgeruimd. We maken geen gebruik meer van plastic dus een deel kon weg en een deel kon als water speelgoed naar dochterlief.
- Verder leverde dit op dat ik borden wegdeed die lelijk waren en toch niet werden gebruikt (wat bezielt een mens om ze überhaupt te bewaren?).
- Gaf ik oude theeglazen aan mijn moeder die er een paar tekort kwam.
- Leende ik stoelen en een partytent voor de verjaardag van dochterlief. Want waarom aanschaffen als je iets maar 1keer per jaar gebruikt?
- Ben ik begonnen met het gebruik van wasbare snoetenpoetsers in plaats van wegwerp snoetenpoetsers (aka minimaliseren op afval).
- Ik gebruik het zwembad water van dochterlief om mijn plantjes water te geven.
- Er worden steeds concretere plannen gemaakt om de zolder aan te pakken, op te ruimen en er een volwaardige ruimte van te maken.
- Hebben we een onderwatercamera geleend in plaats van er een gekocht (zo vaak gaan we die nou ook weer niet gebruiken)
- Er is een rommelmarkt datum geprikt om onze oude ongebruikte spulletjes te verkopen, ik ben benieuwd!
- Verwijderde ik notificaties van facebook zodat ik "minder gestoord" word en zelf beslis wat ik wanneer wil lezen.

- Ben ik weer begonnen met yoga om niet alleen mijn huis maar ook mijn hoofd wat rustiger te krijgen.

Waar heb jij deze maand op geminimaliseerd? 

Suzan



Geen opmerkingen:

Een reactie posten