maandag 4 juli 2016

moestuin balkon maandag

Het gaat goed in mijn moestuin! Wat een giga tomaten planten groeien er. Ze werden zo groot dat er een heuse reddingsactie op poten werd gezet door man lief en mijzelf. Met te korte stokjes (die we aan elkaar tapen) en een bolletje wol hebben een soort van geraamte weten te maken en groeien de tomaten nu weer omhoog ipv over de grond.
We krijgen ook al heuze tomaten!

De bonen planten worden een beetje, zeg maar beetje boel overschaduwd door de giga tomaten. We hebben wel bonen maar de planten zijn klein. Volgende keer denk ik de tomaten achter en de bonen voor. Maar goed dat hebben we dan dit jaar geleerd :)

De snij selderij groeit enorm dus die heb ik in een pot neer gezet en een deel aan Suzan ter adoptie gegeven. Zij blij, wij blij.
In de ruimte die daardoor is ontstaan heb ik een brocoli plant en verschillende sla plantjes gepoot. Uit zaad opkweken lukte helaas niet.
De courgette groeit goed maar ik zie nog geen courgettes groeien.
Er is 1 pompoen ontkiemd van de 4 die ik heb gezaaid. Maar goed ook denk ik.. hahaha

O en de framboos! Wat doet ie het goed! Wauw ik hoop dat hij heel mijn balkon border gaat begroeien. De blauwe bes en de aardbeien zijn een ander verhaal. De aardbeien plantjes groeien goed en snel maar geven nauwelijks aardbeien.. en de blauwe bes sterft langzaam af. Ik snap alleen niet wat ik fout doe...

Van het weekend weer naar schoutens kruiden geweest voor lekkere kruiden! o.a. rozemarijn, bieslook, basilicum en griekse oregano.

Groene warme groetjes met hopelijk veel zon en regen s nachts ;-)

Amanda








Geen opmerkingen:

Een reactie posten